Logotyp

Vad har jag gjort idag? Jo, idag har jag fått lära mig mer om logotyper och hur man bygger upp en. Super intressant och en längre process än vad jag trodde. 
Varför gjorde jag så? Jag skissade bara och brainstorma med en massa ideer och försökte utveckla steg för steg mitt namn. Eftersom min kollektion är väligt enkel, rak och stilren så ville jag ha stilen enkel med en liten twist på, super snyggt och super enkelt. 
vad resulterade det i? Jag höll mig enkel och snyggt så det blev mitt namn i stil av skrivstil och någon "twist/detalj" för att få fram känslan av folklore. Jag har dock inte kommit fram till en bestämd logotyp än men eftersom jag har massor av ideer kommer jag nog nå dit snart. 
Tankar inför nästa vecka? Forsätta att utveckla namnet och eventuellt bestämma mig för en, samt exprementera lite på datorn med logotypen. 
 
 
 

Kommentera här: