Mina 10 bilder!

Här har gjort 10 tolkningar av en bild. Innan jag började så hade jag ingen aning om vad jag skulle ta för objekt, jag frågade folk runt om kring mig vad de skulle tagit men inget lockade mig. Jag kände att jag ville ha något som skulle kunna designas och se ut på alla möjliga sätt både på pappret och i verkligenhetern. Att jag skulle kunna göra något jätte annorlunda men endå se realistiskt ut. Hur jag fick min inpiration var fakiskt mitt rum, när jag kom hem förra veckan så satte jag mig på min säng och tittade mig omkring. Då jag fick syn på ett par klackskor som jag hade ståendes på golvet. Jag tyckte att det var ett jätte bra objekt att göra 10 bilder av!
Detta är skorna i verkligheten och originalbilden. 
 
 
Min första bild var gjord av tidningspapper och tyg. Jag tänkte att något som är väldigt modernt idag och kommer förmodligen vara det i framtiden är just kläder med tryck av tidningspapper och därför tänkte jag att det skulle se jätte häftigt ut på skorna. 
 


Bakom denna bilden gav den första bilden mig inspiration och det är att jag använde mig av samma tyg. De svarta tyget har jag som en sula till både bild nr 1 och nr 2. Leopard tyget hade jag gemensamt med det svarta för att jag tänkte att de skulle passa väldigt bra ihop. 
 

Här har jag min skiss bild. Jag använde mig av skuggor som skulle ge bilden en mjuk känsla med skarpa kanter. Jag ville ha en svart vit effekt och därför valde jag  att inte ha med färg utan höll mig till en vanlig blyerts. 
 

Originalbilden gav mig inspiration till denna eftersom skorna är glittriga från början. Därför bytte jag till silver glitter med små diamanter. 
 

Till denna bild tog jag ett tunt papper som jag rev ut i småbitar, sendan rullade jag dem till små "tussar" och limmade på. Detta gav en 3D effekt. 
 

Här tog jag vanlig grovt snöre och limmade på i motsatta håll.
 
 

Jag ritade av skorna och drog diagonala  linjer i motsatta håll så att det blev kvadrater. Sedan fyllde jag i kvadraterna med olika färger och klippte ut dem. 
 

Jag gjorde nästan samma sak med denna bilden bara att jag drog lodräta linjer. 
 

Här kände jag inte för en "ritad" bild eller en "skiss" bild utan ville ha något med färg och känsla. Då jag satte i lite röda nyanser med krita och klistrade på några diamanter. 
 

Min sista bild ville jag skulle vara en mörk bild med känsla av natt och himmel, då jag använde mig av vattenfärg. 

Kommentera här: